Powered By Blogger

Rabu, 31 Juli 2013

Lama dan Jauh

Diposting oleh Luneta Aurelia Fatma di 08.46.00


Aku pernah...pernah jatuh cinta
Aku pernah...jatuh cinta sama kamu

Lihat kalender yang tergantung di dinding ataupun kalender di gital di ponsel
Sudah berapa lama rasa ini bersarang di hatiku?
Lama...sangat lama...

Aku pernah...pernah kamu sakiti
Aku pernah...pernah bertahan lagi

Lihat jarak yang memisahkan kita
Sudah seberapa jauh rasa rindu ini bersembunyi tanpa ingin mengganggu
Jauh...sangat jauh

Tapi, sekarang dan lagi-lagi kamu remukkan
Kamu hancurkan
Kamu lukai
Kamu goreskan
Kembali kamu membuat aku menangis

Siapa lagi? Gadis yang kau pilih itu?
Yang tersenyum dan kau pilih menjadi kekasihmu

Siapa aku di matamu? Seseorang yang menunggu dan selalu kau abaikan
Yang bertahan dan berkorban selama ini dalam jarak yang jauh

Aku masih sayang kamu, dalam perasaan pudar yang aku pertahankan agar tak menghilang
Aku masih mengharapkanmu, meski sudah berulang kali kamu sakiti
Namun, kali ini aku menyerah. Kamu memang tak mencintaiku, bahkan tak melihatku sedikitpun.

Aku pergi...
Tak kembali...
Menghilang...
Jangan cari aku lagi...
Di luar sana aku akan mencari seseorang yang lebih menghargai aku daripada kamu... :')

Untukmu yang tau perasaanku, tapi mengabaikanku
Untukmu yang aku tunggu tiga tahun
Untukmu yang bahagia disana, tanpa perduli aku

Dariku yang kini akan melupakanmu


0 komentar:

Posting Komentar

My Birthday :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
 

PURPLE CATZ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review